EXTERNE
În plin scandal la București, Transilvania își declară Autonomia pentru banii europeni! Primul pas, astăzi. „Este inadmisibil să am acces către șase capitale europene într-un timp mai scurt decât fac până la București, capitala României”

(Last Updated On: June 12, 2018)

Bucureștiul este capitala scandalurilor: demiterea șefei DNA, modificări în cascadă a legilor Justiției, transformarea Președintelui în marionetă, Gabriela Firea fugind de pe Național Arena într-un cor de înjurături.
În acest timp, în Transilvania, primarii vor să muncească, să facă proiecte. Au înțeles că doar Oltenia și Teleormanul primesc bani de la buget așa că s-au concentrat pe fonduri europene. Dar nu le pot accesa din cauza scandalurilor de la București.

Acțiune în forță a Brașovului. La câteva zile după ce a semnat un parteneriat cu Bucureștiul și Constanța, primarul Scripcaru a convocat astăzi o întrunire cu primari din Transilvania pentru a UNIFICA regiunile de dezvoltare din zonă. Prin această unificare se dorește o negociere directă cu Uniunea Europeană a fondurilor europene fără implicarea Bucureștiului.

Proiect prioritar: INFRASTRUCTURA. Finalizarea autostrăzii Transilvania și construcția/modernizarea Aeroporturilor din zonă.

Acțiunea de astăzi de la Brașov este un prim pas spre autonomia financiară. Unificarea regiunilor de dezvoltare din Transilvania va duce la implementarea unor proiecte regionale mult mai bine dacă se mergea pe ideea de regiuni de dezvoltare mici. Regiunea de dezvoltare Transilvania poate negocia accesarea de fonduri europene cum nici nu visează cei din Sud sau din Moldova.

Primăria Brașov: „Premieră în România: Regiunile de Dezvoltare din Transilvania susțin împreună proiecte comune
*un prim pas s-a făcut astăzi, la Brașov. Urmează cooptarea oficială a Regiunii Vest și o listă exactă de proiecte
********

Reprezentanții ADR Centru și ADR Nord-Vest, împreună cu reprezentanții autorităților locale și județene din dcele două regiuni au participat astăzi, la invitația primarului George Scripcaru, la o întâlnire de lucru având ca temă oficială implementarea Programului Operațional Regional 2014-2020 și pregătirea portofoliului regional de proiecte.
Dincolo de diagrame și cifre, scopul principal al întâlnirii a fost de a stabili o poziție comună în susținerea unor proiecte de interes inter-regional și național, pe care autoritățile centrale le-au amânat sau le-au lăsat la nivel de proiect, dar fără de care nici regiunile în discuție, nici România ca stat european nu se pot dezvolta.

La Brașov s-au pus bazele unei strategii de dezvoltare comune a celor trei regiuni din centrul, vestul și nord-vestul țării, precum și a adoptării unei poziții unitare în relația cu autoritățile guvernamentale și europene.

Pornind de la experiența noastră, de la proiectul de consultanță cu Banca Mondială și de la parteneriatul dintre Brașov, București și Constanța, ne propunem să stabilim niște priorități de dezvoltare, priorități care ne afectează pe toți și care au influență și asupra dezvoltării restului țării. Lipsa infrastructurii de trasport este principala problemă a Transilvaniei și a României, și autostrada Transilvania va fi cu singuranță unul dintre punctele pe care le vom susține împreună.

Nu putem avea dezvoltare economică fără infrastructură și numai împreună putem convinge Guvernul, indiferent de culoarea lui politică, să includă în prioritățile sale și necesitățile noastre“, a declarat primarul George Scripcaru.

„Trebuie să găsim acele puncte comune pe care dacă le-am susține toți, ar avea mai multe șanse de realizare, indiferent de partidul din care noi sau cei de la guvernare facem parte.

Este imposibil să nu ții cont de conectivitate. Conectarea globală a Transilvaniei trebuie susținută și e musai să presăm pentru a realiza acest proiect“, consideră primarul municipiului Oradea, Ilie Bolojan, care a vorbit nu numai de necesitatea finalizării autostrăzii Transilvania, ci și despre necesitatea unei bune conectări a localităților din zonele metropolitane cu localitatea reședință de județ, despre rezolvarea crizei forței de muncă sau despre posibilitatea de a accesa bani direct de la Uniunea Europeană.

Edilul municipiului Oradea a apreciat Brașovul pentru că este, prin Școala Profesională Kronstadt, „singurul model de succes real din România în privința adaptării programei școlilor profesionale la necesarul pieței de muncă“ și a dat Primăria Brașov ca exemplu pentru recentul protocol de asociere cu București și Constanța, protocol care poate deschide finanțări direct de la Bruxelles și oportunități solide de deazvoltare cel puțin în domeniul turismului.

„Este inadmisibil ca din Satu Mare să am acces către șase capitale europene într-un timp mai scurt decât fac până la București, capitale României. Hărțile și planurile miniștrilor arată bine, dar realitatea arată că suntem la minus, nici măcar la zero, dacă este să vorbim de infrastructura europeană de transport din România“, a observat și primarul municipiului Satu Mare, Kereskenyi Gabor.

Autostrada Transilvania pare să fie principalul proiect pentru care toate județele din zona cetrală, de vest și de nord-vest a României merită să lupte, dar nu este însă și singurul. S-a vorbit despre aeroporturi, inclusiv despre cel de la Brașov, cu care nici Mureșul, nici Sibiul nu se consideră „în concurență“, dar și despre modificarea Masterplanului de transport, despre asigurarea intermodalelor de marfă sau despre sprijinirea „Convenției Carpatice“, o convenție a statelor europene pe teritoriul cărora se află munții Carpați, cu rol de promovare a programelor comune (în special turistice) și de atragere de fonduri europene.

Daniela Câmpean, președintele Consiliului Județean Sibiu, i-a invitat pe toți cei prezenți să definitiveze o listă de obiective la următoarea întâlnire, de la Sibiu, la care vor fi invitați oficial și reprezentanții regiunii de Dezvoltare Vest.

Menționăm că din Regiunea de Dezvoltare 7 Centru, fac parte județele Brașov, Alba, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu. Dacă proeictul inițiat astăzi la Brașov se va concretiza, lor li se vor alătura județele Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu Mare și Sălaj, care compun Regiunea de Dezvoltare Nord-vest, și județele Timiș, Arad, Caraș-Severin și Hunedoara, corespunzătoare Regiunii de Dezvoltare Vest”.

Sursa: https://romani-buni.info

Autor

Patriotism

Portal analitic-informational

Articole asemanatoare

Lasă un comentariu